// you’re reading...

Algemeen

Grijp je kans in een welkomstbericht

| Deel

Email marketing is een oude tak van sport. Toch worden er logische dingen over het hoofd gezien. Zoals het bericht dat je kunt sturen zodra iemand zich heeft ingeschreven. Zit je opt-in goed in elkaar? Waarom zou je dan geen welkomstemail gebruiken om een eerste call-to-action te sturen? Je laat een kans liggen!

Met zoveel ondernemingen die zich al jaren bezig houden met het versturen van mailingen is het verbazingwekkend om te zien hoeveel van hen er nog steeds géén geautomatiseerde welkomstemail versturen met daarin een call-to-action. Dat is raar, omdat het direct versturen van een welkomstemail de makkelijkste manier is om voor potentiële conversies te zorgen.

Want waarom schrijven subscribers zich in? Omdat zij interesse tonen in wat jij te bieden hebt! Als zij al geen klant zijn, dan zijn zij waarschijnlijk aan het onderzoeken wat ze willen, hoeveel het mag kosten en wie dat kan leveren. Waarom geef je deze ontvangers dan de kans om weg te komen?

De kans is groot dat veel van deze ontvangers de welkomstemail direct op hun telefoon zullen gaan openen. De klant op de site is geïnteresseerd in jouw product, schrijft zich in voor jouw nieuwsbrief en krijgt een welkomstbericht met daarom een aantrekkelijke aanbieding, terwijl deze klant de website nog niet eens heeft verlaten. Het is vrij logisch dat dit gaat zorgen voor een stijging van conversies.

 

Is de ontvanger er direct na inschrijving al wel klaar voor om een koop te sluiten, of is het beter om nog even te wachten?
Deel je mening onderaan de pagina!

 

Bron: business2community.com

Reacties

Geen Reacties voor “Grijp je kans in een welkomstbericht”

Plaats een reactie

Volg ons!

Twitter

Categorieën

css.php